Dag 42 - Viktklubben slut för säsongen

Jädrar, nu var det länge sen jag skrev. Inte bra det inte. Men! Framsteg har skett ändå!

Viktklubben på jobbet avslutas för säsongen idag. Det innebär avgörande invägning och jag har redan provinvägt mig och det ser väldigt ljust ut. På en vecka så har jag tappat 2,1 kilo i vikt och 0,4 procentenheter fettprocent. Detta gör att jag totalt för säsongen kommit 19,04 % närmare min målvikt/fettprocent! Framstegen görs inte i massiva kliv utan i små steg för att undvika jojo-effekt. 

Jag är faktiskt ganska nöjd ändå. Har ju inte kört stenhårt på kyckling och ris hela tiden utan har ändå unnat mig lite saker då och då vilket har hållit modet och lusten uppe! Sen har jag ju haft min underbara bror som "tvingat" mig iväg till gymmet även när det känts motigt. Tack Victor!

Så ikväll blir det avslutningsfest på Byttan med grabbarna från Viktklubben. Blir väl lite mat, lite dricka och massa skratt, som förra gången. Woho!

Over and out!

*EDIT*

Rättelse angående vikterna. Vägde in mig igen för en stund sen och då blev det ännu bättre värden. Ny tappad vikt på en vecka: 2,6 kilo... Fettprocent: 0,7 procentenheter. Najsigt!

Totalt har jag tappat 7,3 kilo sen i vintras och 2,5 procentenheter fett (osäker mätning).  Najs :)

Kommentarer
Postat av: Henrik

Lite dricka?? Vi får väll se, brukar ju inte va så lite :-)

2009-05-29 @ 10:42:47
Postat av: bruschan

Lungan för fan! :D

2009-05-29 @ 17:50:30
Postat av: Johanna

"Den där första bilden, på två små ""bakdelar"" är så söt!!!

2012-11-02 @ 09:05:09
URL: http://www.bloggbesokare.se
Postat av: Luiza

Men, faktum är, att sorgen ändrar karaktär efter ett tag....

Postat av: clara

Vilka fina kort på dig/er Få obegränsad besökare till din blogg på ***bloggbesokare.se***"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0