Flytten närmar sig

It has begun. Flyttlådor är inhandlade och första lådan är faktiskt packad. Blev bara alla DVD-filmer och spel, fyllde en hel jädra låda! Kanske dags att rensa lite.. Hmm... Men man vill ju inte slänga filmer, eller spel för den delen.

Så, planen ser ut såhär. 1 Juni får jag tillgång till lägenheten. Då börjar ett massivt arbete med att måla om och få fint där. Mamma får fixa med trädgården medans Pappa, Victor (min bror) och jag ska satsa på att måla om i vardagsrummet, sovrummet, köket och hallen. Ska förmodligen inte måla om hela hallen eller hela köket, ska bara måla över vissa fula mörkgröna färger som finns där. Längre fram lär jag dock måla om hela köket i nån form av ljus cappucino-färg (första tankarna går åt det hållet iallafall) och sen frihandsmåla några passande motiv på ena väggen.

Vardagsrummet har jag planer på att få en ljusbeige färg med en fondvägg/ruta på ena långväggen där soffan ska stå. Sen vill jag också ha små "rutor" på ena väggen där jag kan hänga upp små tavlor med fina bilder i. Ska även ta och dra nätverk runtom i hela lägenheten så att man förberett för att kunna vara överallt. Sen, och det är det coolaste av allt, så ska jag ha själva datorn inne i garderoben och sen dra alla kablar genom väggen så att det enda man ser är skärmen, tangentbordet, musen och högtalarna! Så najs! Skärmen kommer hängas upp på väggen för att frigöra ytterligare skrivbordsyta. Sen blir det nog även ett nytt skrivbord tror jag. Det jag har idag är ju stort och bra och så, men det är FÖR stort, blir bara att jag sprider alla papper och skit runtomkring mig. Inte bra.

Oooh det närmar sig! Ska bli så roligt! Ska ta massa bilder sen under arbetets gång så ni får se dels hur lägenheten ser ut och dels hur det blir när det är färdigt.

Haregöttsålängedå!



Kommentarer
Postat av: Niklas

Låter väldigt bra! Kommer säkert bli skitfint, lät ju fiffigt med datorn i garderoben, då kommer det säkert kännas mycket större i vardagsrummet när man kan ha ett litet och smidigt skrivbord utan en dator som står och låter.

2009-05-19 @ 12:42:15
Postat av: Henrik

jag väntar på inbjudan till inflyttningsfesten :-)

2009-05-19 @ 16:07:58
Postat av: Fredrika

Åh va roligt :) Kommer med all säkerhet bli super då du tar lite i taget :)

2009-05-20 @ 11:28:41
Postat av: Emilie

Skickar dig ett stort fång med rosor och massor med varma kramar ???

2012-11-01 @ 07:28:07
URL: http://www.bloggbesokare.se
Postat av: Amanda

"sv: Tack så mycket!

2012-11-02 @ 09:05:15
URL: http://www.bloggbesokare.se
Postat av: Izabell

hehe hade ja tatt kort på min pojkvän när han legat å sövit å han vaknat upp av det så hade han nog inte vart så glad på mig precis hehe.. ja har velat finna tillfällen men aldrig lyckats hehe!.. det ä svårt faktiskt! :... Få obegränsad besökare till din blogg på ***bloggbesokare.se***

2012-11-10 @ 22:45:47
URL: http://www.bloggbesokare.se/
Postat av: lillis

"Bonnie, nej jag är inte gravid! Bäst att lägga till det kanske så inte folk tror fel;

2012-11-11 @ 08:41:40
URL: http://www.bloggbesokare.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0